Valmentajat

Nanna Karalahti

Olen ryhmäliikuntaohjaaja, Personal Trainer ja urheilullinen pienen pojan äiti. Päätyökseni valmennan ihmisiä, kirjoitan sporttiblogia ja ohjaan ryhmäliikuntatunteja.

Minulle on tärkeää, että asiakkaani eivät saavuta ainoastaan ulkoisia tavoitteitaan vaan oppivat elämään terveemmin ja kokevat muuttuvissa tavoissaan elinvoimaa ja energiaa. Terveys on meidän kaikkemme ja sen eteen on tehtävä oikeita valintoja arjessa.

Taustani jalkapallossa, taitoluistelussa, thainyrkkeilyssä ja fitneksessä ovat opettaneet minulle henkisesti paljon. Urheilun tuoma mielen voima ja lujuus auttaa jaksamaan arjessa ja ajattelemaan positiivisemmin.

Haluan kannustaa ja motivoida ihmisiä optimoimaan oman hyvän olon, löytämään sen ja pitämään siitä kiinni. Elämäntapaa ei voi aloittaa - se muodostuu oikeista valinnoista jokaiselle omalla tavallaan. Siinä minä haluan auttaa.

Koulutus:

Personal Trainer
Ryhmäliikuntaohjaaja

Jere Karalahti

Olen entinen ammattiurheilija, nykyinen urheilun, liikunnan, terveyden ja hyvinvoinnin suurkuluttaja. Pyrin optimoimaan hyvän olon kovan treenin, puhtaan ravinnon ja levon avulla. Treenaan itse päivittäin niin kuntosalilla kuin thainyrkkeilysalillakin.

Harjoitusohjelmiin tuon oman kokemukseni lisäksi opit, mitä olen saanut ympäri maailman eri fysiikka- ja kuntovalmentajilta monista eri huippuammattilaissarjoista. Olen kokenut elämässä paljon suuria vastoinkäymisiä, mutta olen monien kertojen jälkeen tuonut itseni takaisin maailman kirkkaimmalle huipulle lajissani. Tiedän mitä se vaatii ja sen vuoksi pystyn myös neuvomaan muita.

Uran loppuvuosina ymmärsin vasta lopulta ravinnon merkityksen urheilussa ja yleisessä vireystasossa. Puhdas, monipuolinen ja ravinnerikas ruoka on erittäin tärkeää kaikille ihmisille, kenellä on tavoitteita ja halua parantaa omaa fiilistä.

Haluan ilon ja positiivisuuden kautta hakea huipputuloksia.

Anna Sarkkinen

Viimeiset 20 vuotta olen saanut liikuttaa ihmisiä. Teen töitä suurella sydämellä ja täydellä intohimolla. Nämä vuodet, lukuisat jumppasalissa ja erilaisissa koulutuksissa vietetyt tunnit, ovat muokanneet minusta ryhmäliikunnan moniosaajan. Ryhmäliikunnan puolella olen ohjannutkin lähes kaikkea mahdollista lasten zumbatunneista senioreiden lavatanssijumppiin, rauhallisista Chiball- tunneista räjähtäviin Army- ja kuntonyrkkeilytunteihin. Olen myös saanut kouluttaa ohjaajia ryhmäliikunnan eri lajeihin ja toiminut kuntoklubilla ryhmäliikunnan vastaavana yhdeksän vuoden ajan.

Kuntosaliohjaajana ja Personal Trainerina olen toiminut kymmenen vuotta. Olen auttanut satoja ihmisiä pääsemään omiin tavoitteisiinsa. Paljon on mahtunut erilaisten tavoitteiden vuoksi treenaavia upeita ihmisiä. On ollut painonpudottajia, liikkuvuusongelmista kärsiviä, lisää voimaa ja lihasta tavoittelevia, nuoria, keski-ikäisiä ja myös seniori-ikäisiä, joiden tärkein tavoite on pysyä toimintakykyisenä mahdollisimman pitkään. Asiakkaan tavoite on myös minun tavoite. Sitä kohti mennään täysillä ja esteistä mennään yhdessä yli, koska niitähän tulee jokaikisen matkalle.

Oma treenaminen muodostuu ryhmäliikunnan ohjauksesta, joita tulee toistakymmentä viikossa. Ryhmäliikunnan ohjaamisen lisäksi nautin kovasta salitreenistä, kahvakuulailusta ja potkunyrkkeilystä. Myös tanssi, musiikki ja taide lähes kaikissa muodoissaan ovat lähellä sydäntä.

Koulutus:

Personal trainer
Fustra - personal trainer
Ryhmäliikuntaohjaaja

Asta Vilenius

Olen 5-vuotiaan tytön äiti, liikunta-, hyvinvointi- ja terveysalan ammattilainen sekä intohimoinen CrossFit-urheilija. Olen ollut tekemisissä liikunnan parissa lähestulkoon koko elämäni. Mielenkiintoni alaan on alkanut jo varhain oman harrastuksen kilpa-aerobicin kautta, jota tuli loppujen lopuksi hypittyä 11 vuotta. Lukion jälkeen kävin liikunnanohjaajan peruskurssin, josta jatkoin opintojani liikuntaneuvojaopintoihin ja jatkoin edelleen ammattikorkeaan liikunnanohjaajan koulutukseen. Opintojen ohessa ryhdyin ohjaamaan ryhmäliikuntaa sekä valmensin ja tein Personal Trainerin hommia. Halusin kuitenkin syventää tietämystäni liikkumisesta ja liikkeestä, joten suoritin vielä fysioterapeutin opinnot. Ravitsemus on oleellinen osa suorituskykyä ja hyvinvointia, joten myös tähän perehdyin opintojen ja itseopiskelun kautta.

Fysioterapiaopintojen jälkeen ryhdyin liikunta-alan töiden lisäksi tekemään asiakastyötä kuntosalin yhteydessä, jossa olen hoitanut monenlaisia ihmisiä tuki- ja liikuntaelin ongelmien kanssa. Olen pyrkinyt työssäni aktiiviseen ja ennaltaehkäisevään työtapaan sekä jatkuvaan progressioon. Fysioterapeutin työn lisäksi ohjaan edelleen ryhmäliikuntaa sekä toiminnallista harjoittelua.

Oman vapaa-aikani käytän CrossFit-harjoitusten parissa. Oma liikuntani on mahdollisimman tehokkaaseen suoritukseen tähtäävää lähes päivittäistä liikkumista. Ravitsemus on oleellinen osa suorituskykyä ja kiinnitänkin sen sisältöön hyvin paljon huomiota. Jos en ole treenaamassa, vietän aikaa tyttäreni tai ystävieni kanssa.

Koulutus:

Liikuntaneuvoja
Liikunnanohjaaja AMK
Fysioterapeutti AMK
Ravitsemustieteiden approbatur
Liikuntalääketieteen approbatur

Juho Murtonen

Olen valmentaja sekä Personal Trainer Helsingistä. Päätyökseni valmennan Fitness-urheilijoita sekä tavallisia liikkujia. Olen myös itse ollut intohimoinen urheilija koko elämäni ja menestystä löytyy viimevuosilta mm. Classicbodybuilding- sekä Men’s Physique lavoilta.

Perustan valmentamismenetelmäni kokemukseen sekä hyödynnän työssäni tutkimusten tuomaa näyttöä. Lyhyesti sanottuna kuitenkin terveys edellä, sillä loppujen lopuksi terveys on yksi tärkeimpiä omistamistamme asioista.

Elämä on kokonaisuus, jonka tulee olla tasapainossa.

Ravinnon tulee olla monipuolista ja ravitsevaa. Perus raaka-ainesta koostettu ruokavalio pitää energiatasot hyvänä ja parantaa yleistä hyvinvointia sekä terveyttä. Oikea energiamäärä on myös tärkeää, jotta se tukee tavoitteita, olivat ne sitten tehokkaampi harjoittelu tai painon pudottaminen. Oikeanlainen ja fiksu ruokailu on urheilijalle ja liikkujalle todella tärkeää ja monesti aivan liian aliarvostettua.

Liiallista rajoittamista en suosi, vaan tietty rentous ja monipuolisuus tulisi ruokailussa säilyttää aina. Terveellisen ruoan ei tarvitse olla tylsää tai väritöntä. En myöskään halua jaotella hyviä ja pahoja ruokia vaan näkisin ne ennemmin hyvinä ja huonoina valintoina. Se miten päätetään mikä on hyvä ja huono valinta, vaati hieman opettelua ja motivaatiota.

Harjoittelussa ja yleisesti matkalla kohti parempaa kuntoa ylivoimaisesti tärkeimpänä asiana on jatkuvuus. Se, että tehdään asioita viikosta toiseen ja vuodesta toiseen, pystytään puhua muutoksesta.

Muutokset tapahtuvat pitkällä aikavälillä, siksi on tärkeää sitoutua tekemiseen ja nauttia matkasta kohti muutosta.

Koulutus:

Liikunnanohjaaja
Personal Trainer
Ravintovalmentaja
Fitness valmentaja

Santa Sport, Lapin urheiluopisto
Itä-Suomen yliopisto

Mallu Laine

Aloitin joogan vuonna 1999 ja ensimmäisen vuoden jälkeen unelma joogan opettamisesta jäi sydämeen kasvamaan. Aluksi jooga kulki tanssin ja muun treenin ohessa ja auttoi kehoa palautumaan. Myös AMK opintojen aikana sain levollisuutta opiskelustressiin niin fyysisestä harjoituksesta kuin meditaatio tai mindfulness harjoitteista.

Joogan terapeuttisen voiman koin nilkkavammojen paranemisessa. Jooga auttoi kuntouttamaan kehoani esimerkiksi raskausajan jälkeen. Elämän polulla olen löytänyt joogasta mielenrauhaa, iloa, voimaa ja aikaa pysähtyä sekä kuuntelemaan että vaalimaan kehoa ja mieltä.

Harjoituksessa minulle on tärkeää joogan universaali kieli, joka toivottaa mukaan harjoitukseen aivan kaikki ulkonäköön, kokoon tai vakaumukseen katsomatta. Lähtökohtaisesti joogassa pyritään siihen miltä asento tuntuu, eikä siihen miltä se näyttää. Jooga antaa myös työkaluja arkeen, joka usein on kiireistä ja ärsykkeitä tulvillaan.

Vuonna 2012 löysin tieni Flow ja Yin Yoga RYT 200h ( Registered Yoga Teacher, Yoga Alliance) koulutukseen ja uskaltauduin sijaistamaan tunteja Hima Happiness joogastudiolla ja onnekseni sain tunteja myös It´s Yoga Helsingistä. Opettaminen tuntuu minusta hyvin luontevalta ja nautin siitä.

Opiskelen parhaillaan RYT- 500 h joogaopettajatutkintoa Tanya Popovichin, Jutta Aallon ja Måns Broon kanssa Hima Happiness studiolla.

Lähellä sydäntäni on erilaiset kehoa huoltavat restoratiiviset harjoitteet, Slow Flow jooga, Vinyasa Flow, Hatha jooga, Yin jooga ja Jivamukti joogaharjoitus.

Koulutus:

Autenttinen ja luova Flow -Meghan Currie
Anatomia- Urban Mandala
Flow lisäkoulutus - It`s Yoga Helsinki
Unnata Aerial yoga - Hima Happiness

© HEROTREENI

  • INFO@HEROTREENI.FI